Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

Výprava do Gruzie a Arménie - Jindrova motorka

Petr Benke, 28.12. 2009

clarinex

clarinex redirect

Dnes, tj. 28. 12. 2009, jsem se nemohl dočkat odpolední třetí hodiny. Dobrých dvacet minut před patnáctou hodinou jsem seděl v KFC na Národní, srkal odporné kafe za ještě odpornější cenu a čekal na Jindru. Přiznávám, že jsem opravdu sklerotický, ale když Jindra procházel okolo výlohy, rozbřesklo se mi a už jsem věděl. Začali jsme si povídat o plánované cestě, a když jsme po 90 minutách byli nuceni končit, bylo jasné, že jsme se domluvili na společné cestě. To podstatné je, že byl i stanoven termín naší společné cesty: odjíždíme večer ve čtvrtek 27.května a vrátíme se 20.června 2010. I navržená trasa prošla oboustranným schválením a tak je vše jasné. Teď již zbývají drobnosti, jako jsou peníze na cestu, udělat itinerář, zajistit potřebná víza a podobné kratochvíle. Ale není nutno propadat jakékoliv panice, od dnešního dne je to přesně 160 dní do odjezdu. Ta číslovka je pěkně kulatá a tak se bude fajn odpočítávat. Zdá se být, to číslo, jako velmi velké, ale už dávno vím, že není nutno propadat depresím, neboť čas jede na splašeném koni a tak, půjde-li vše dobře, je to tady za chvilinku.

Byl jsem zvědavý, na jaké motorce Jindra pojede. Překvapil mě, protože má nového TRIUMPH SCRAMBLER. Byl jsem se na tuto motorku v létě podívat, mám slabost pro Triumphy jako takové a o motocyklech, které evokují staré časy ještě více. Chvíli jsem se zaobíral myšlenkou, zda je tato motorka na takovou cestu vhodná, ale když jsem se podíval na videa na YouTube, pochopil jsem, že je to fakticky dobrá motorka. Nakonec se na to podívejte sami. Přikládám i fotky Scramblera, ale jsou to fotky od oficiálního dealera. Také jsou pro ukázku přiloženy technické údaje Scramblera. Jindrovu motorku nafotím po Novém roce, teď je poněkud rozložená, neboť je připravována na cesty a tak je v garáži rozložena na několik dílů.


 

 TRIUMPH  SCRAMBLER

Motor

Typ                                           Vzduchem chlazený, DOHC, řadový dvouválec, zážehový interval 270 stupňů

Obsah                                      865ccm

Vrtání/zdvih                          90,0 x 68,0mm


Převody

Sekundární převod                   Řetěz, X-kroužek

Spojka                                       V olejové lázni, vícelamelová

Převodovka                             Pětirychlostní


Podvozek

Rám                                          Ocelový kolébkový rám

Kyvná vidlice                          Z čtyřhranného profilu, ocelová

Přední ráfky                            36-spoke, 19 x 2,5

Zadní ráfky                             40-spoke, 17 x 3,5

Přední pneumatiky                  100/90 19

Zadní pneumatiky                   130/80 17

Přední pérování                      Vidlice 41mm, délka pružení 120mm

Zadní pérování                        Dvě jednotky s chromovanými pružinami, délka pružení 106mm

Přední brzdy                           Jednokotoučová, průměr 310mm, dvoupístkový brzdič Nissin 2

Zadní brzdy                            Jednokotoučová, průměr 255mm, dvoupístkový brzdič Nissin


Rozměry

Délka                                      2 213mm (87.1in)

Šířka                                       865mm (34.1in)

Výška                                     1 202mm (47.3in)

Výška sedla                            825mm (32.5in)

Rozvor                                    1 500mm (59.1in)

Úhel řízení                              27,8°/105mm

Hmotnost(suchá)                     205kg (451lbs)

Objem nádrže                         16 litrů (3.5 gal)


Výkon (na klikové hřídeli dle DIN 70020)

Maximální výkon                    60PS / 59bhp / 44kW @ 6 800 ot./min.

Maximální kroutící moment    69Nm / 51ft.lbf @ 4 750 ot./min.


Triumph Scrambler
Triumph Scrambler
Triumph Scrambler 1
Triumph Scrambler 1

Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor