Petr Benke, 28.12. 2009
Dnes, tj. 28. 12. 2009, jsem se nemohl dočkat odpolední třetí hodiny. Dobrých dvacet minut před patnáctou hodinou jsem seděl v KFC na Národní, srkal odporné kafe za ještě odpornější cenu a čekal na Jindru. Přiznávám, že jsem opravdu sklerotický, ale když Jindra procházel okolo výlohy, rozbřesklo se mi a už jsem věděl. Začali jsme si povídat o plánované cestě, a když jsme po 90 minutách byli nuceni končit, bylo jasné, že jsme se domluvili na společné cestě. To podstatné je, že byl i stanoven termín naší společné cesty: odjíždíme večer ve čtvrtek 27.května a vrátíme se 20.června 2010. I navržená trasa prošla oboustranným schválením a tak je vše jasné. Teď již zbývají drobnosti, jako jsou peníze na cestu, udělat itinerář, zajistit potřebná víza a podobné kratochvíle. Ale není nutno propadat jakékoliv panice, od dnešního dne je to přesně 160 dní do odjezdu. Ta číslovka je pěkně kulatá a tak se bude fajn odpočítávat. Zdá se být, to číslo, jako velmi velké, ale už dávno vím, že není nutno propadat depresím, neboť čas jede na splašeném koni a tak, půjde-li vše dobře, je to tady za chvilinku.
Byl jsem zvědavý, na jaké motorce Jindra pojede. Překvapil mě, protože má nového TRIUMPH SCRAMBLER. Byl jsem se na tuto motorku v létě podívat, mám slabost pro Triumphy jako takové a o motocyklech, které evokují staré časy ještě více. Chvíli jsem se zaobíral myšlenkou, zda je tato motorka na takovou cestu vhodná, ale když jsem se podíval na videa na YouTube, pochopil jsem, že je to fakticky dobrá motorka. Nakonec se na to podívejte sami. Přikládám i fotky Scramblera, ale jsou to fotky od oficiálního dealera. Také jsou pro ukázku přiloženy technické údaje Scramblera. Jindrovu motorku nafotím po Novém roce, teď je poněkud rozložená, neboť je připravována na cesty a tak je v garáži rozložena na několik dílů.
TRIUMPH SCRAMBLER
Motor
Typ Vzduchem chlazený, DOHC, řadový dvouválec, zážehový interval 270 stupňů
Obsah 865ccm
Vrtání/zdvih 90,0 x 68,0mm
Převody
Sekundární převod Řetěz, X-kroužek
Spojka V olejové lázni, vícelamelová
Převodovka Pětirychlostní
Podvozek
Rám Ocelový kolébkový rám
Kyvná vidlice Z čtyřhranného profilu, ocelová
Přední ráfky 36-spoke, 19 x 2,5
Zadní ráfky 40-spoke, 17 x 3,5
Přední pneumatiky 100/90 19
Zadní pneumatiky 130/80 17
Přední pérování Vidlice 41mm, délka pružení 120mm
Zadní pérování Dvě jednotky s chromovanými pružinami, délka pružení 106mm
Přední brzdy Jednokotoučová, průměr 310mm, dvoupístkový brzdič Nissin 2
Zadní brzdy Jednokotoučová, průměr 255mm, dvoupístkový brzdič Nissin
Rozměry
Délka 2 213mm (87.1in)
Šířka 865mm (34.1in)
Výška 1 202mm (47.3in)
Výška sedla 825mm (32.5in)
Rozvor 1 500mm (59.1in)
Úhel řízení 27,8°/105mm
Hmotnost(suchá) 205kg (451lbs)
Objem nádrže 16 litrů (3.5 gal)
Výkon (na klikové hřídeli dle DIN 70020)
Maximální výkon 60PS / 59bhp / 44kW @ 6 800 ot./min.
Maximální kroutící moment 69Nm / 51ft.lbf @ 4 750 ot./min.