Indian CZ, 26.1.2021
Když Indian Motorcycle v roce 2019 představil platformu FTR a založil tak novou kategorii, dal slovům americký V-Twin nový význam. V letošním roce se tato populární platforma díky zcela nové modelové řadě FTR posouvá ještě mnohem dál (pozn.: Tak na to se fakt těšíme, už z minulého Indianu FTR 1200 S jsme byli při našem testu nadšení!).
Modely FTR jsou už nyní obdivuhodné svým unikátním designem, silným motorem a skvělou ovladatelností, a ve své třídě neporazitelné, pokud jde o jízdní vlastnosti na asfaltu. Díky pečlivě vyladěnému motoru, optimalizovanému nastavení odpružení, ostřejšímu úhlu hlavy řízení, kratší stopě a silničním rozměrům 17palcových ráfků a pneumatik nabídne nové FTR špičkové jízdní vlastnosti a kompaktnější zpětnou vazbu.
V zájmu lepších jízdních vlastností na silnici jsou nyní všechny modely řady FTR obuty do pneumatik Metzeler Sportec se sportovním profilem a vybaveny plně nastavitelným odpružením, přičemž top model FTR R Carbon má vpředu i vzadu špičkové komponenty značky Öhlins. Nové naladění motoru společně s vylepšením jeho pohyblivých součástí přispělo k plynulejší a čitelnější odezvě na plyn, zatímco systém deaktivace zadního válce omezuje produkci tepla, když motor běží na volnoběh.
„FTR je nedostižný motocykl, pokud jde o schopnost nabídnout prvotřídní jízdní vlastnosti a zároveň silně demonstrovat jedinečný styl a charakter. Změny, které jsme provedli, tento fakt ještě umocňují a uspokojí i ty nejnáročnější jezdce,“ říká Mike Dougherty, prezident společnosti Indian Motorcycle. „Společnost Indian Motorcycle vždy posouvala hranice motocyklismu svým inovačním přístupem a neustálým vývojem, a myslím že nové FTR je toho dalším skvělým příkladem.“
Kromě svého amerického odkazu, ikonické siluety a špičkové kvality zpracování, nabízí FTR bezkonkurenční kombinaci 4,3palcového digitálního dotykového displeje a 1 203 cm3 vidlicového kapalinou chlazeného dvouválce s výkonem 92 kW (123 k) a točivým momentem 120 Nm. Dokonale vyvážená kombinace stylu a jízdních vlastností modelové řady FTR tvoří skutečně jedinečný jízdní zážitek.
„Jízda na FTR vyvolává absolutně unikátní pocit, který všichni jezdci milují. Našim cílem bylo zachovat tuto DNA a zároveň motocykl vylepšit a zdokonalit,“ řekl Ben Lindaman, produktový ředitel společnosti Indian Motorcycle. „Konečným výsledkem je ohromující, jedinečný motocykl, z nějž vyzařuje charakter a který si říká o to, abyste otočili plynem a vzali ho na projížďku.“
Vylepšení modelové řady FTR zahrnuje:
FTR, FTR S & FTR R Carbon
Modely FTR, FTR S a FTR R Carbon jsou vybaveny 17palcovými hliníkovými ráfky obutými do silničních pneumatik Metzeler Sportec, které přinášejí přesnější ovladatelnost, společně s ostřejším úhlem hlavy řízení 25° a kratší stopou 99,9 mm. Menší kola v kombinaci s předním a zadním odpružením se zdvihy 120 mm přispívají ke snížení sedla o 36 mm a otevírají tak dveře většímu množství jezdců, kteří touží přehodit nohu přes sedlo FTR. Kromě toho, řídítka ProTaper jsou o 40 mm užší, čímž podporují obratnost motocyklu a dávají jezdci lepší kontrolu nad strojem.
Další úpravy nové modelové řady FTR zlepšují jízdní vlastnosti a cestovní komfort. Tyto tři modely nabízejí plně nastavitelné přední a zadní odpružení – nový prvek v základní výbavě FTR, stejně jako systém deaktivace zadního válce, který snižuje množství tepla jdoucího od motoru ve volnoběžných otáčkách. Nové nastavení motoru rovněž zlepšuje studené starty.
Všechny modely FTR si zachovaly bohatou standardní výbavu předchozích generací FTR. Převrácená přední vidlice, naladěná na silnici, spolu s radiálně uchycenými brzdami Brembo, nabízí jezdci výjimečnou ovladatelnost a prvotřídní brzdný účinek, zatímco tempomat přispívá k jízdnímu komfortu.
Mezi klíčové prvky, které odlišují jednotlivé modely, patří:
FTR
Základní model FTR má analogový přístrojový panel a dodává se v barevném provedení Black Smoke s červenými detaily, jako jsou proužky na ráfcích, červené logo Indian Motorcycle přes palivovou nádrž a červená pružina zadního tlumiče.
Základní model FTR je rovněž k dispozici ve verzi s omezeným výkonem pro držitele řidičského oprávnění A2.
FTR S
Prémiový model nabízí kromě dvou barevných provedení Maroon Metallic a White Smoke navíc 4,3palcový dotykový displej s možností připojení telefonu přes Bluetooth nebo USB a nastavitelnými ukazateli.
FTR S má ve standardní výbavě modernizovaný výfuk Akrapovič, tři jízdní režimy, systém wheelie control s kontrolou zadního kola, kontrolu trakce, systém kontroly stability a náklonové ABS. Rychlonabíjecí USB zásuvka navíc umožňuje dobíjení osobní elektroniky.
FTR R Carbon
Špičkový prémiový model FTR R Carbon je vrcholem modelové řady FTR.
Kromě výše uvedených prvků výbavy, společných s modelem FTR S, se FTR R Carbon odlišuje karbonovými kryty palivové nádrže, předním blatníkem a kapličkou předního světlometu, plně nastavitelnou zlatou přední vidlicí Öhlins a zlatým zadním tlumičem s oddělenou nádobkou, černým výfukem Akrapovič, prémiovým potahem sedla a číslovaným logem na panelu.
FTR Rally
Vzhled scrambleru si model FTR Rally zachovává díky pneumatikám Pirelli Scorpion Rally STR na vyplétaných ráfcích o rozměrech 18 palců vzadu a 19 palců vpředu.
Stejně jako ostatní modely FTR, má FTR Rally vylepšené naladění motoru a citlivější reakci na plyn i systém deaktivace zadního válce. Řídítka ProTaper jsou u modelu FTR Rally o 50 mm výše než u ostatních modelů FTR, což přináší vice komfortu, uvolněnější jízdní pozici a lepší ovladatelnost.
Model FTR Rally s analogovým přístrojovým panelem je v nabídce v barevném provedení Titanium Smoke. Stejně jako základní model FTR, je FTR Rally rovněž k dispozici ve verzi s omezeným výkonem pro držitele řidičského oprávnění skupiny A2.
Příslušenství
FTR, coby ideální základ pro další individualizaci, dostává také rozšířenou nabídku příslušenství k vylepšení stylu, jízdních vlastností či komfortu. Nová řada stylového příslušenství zahrnuje nové tankpady a k dispozici je také spousta karbonových doplňků, včetně krytů řetězu, krytů chladiče, a 17palcového předního blatníku. Jezdci mají rovněž možnost upgradovat odpružení pomocí sady vidlice a zadního tlumiče Öhlins, nebo na dlouhé cesty vybavit svůj motocykl taškou na zadní nosič, sedlem R Carbon a USB dobíjecí zásuvkou.
V nabídce Indian Motorcycle kromě toho zůstává vice než 60 položek doplňků a příslušenství k FTR. Jezdci si mohou při individualizaci svého FTR vybírat z kompletní řady doplňků, od krytů nádrže přes výfuky Akrapovič s vrchním nebo spodním vedením, úložné brašny a nosiče zavazadel po plexištíty a další doplňky.
Dostupnost
Nový Indian FTR bude na českém trhu k dispozici od dubna letošního roku, a to od 379 890 Kč s DPH za FTR 1200.