Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

Suzuki DL 1000 V-Strom 2014

Redakce, 4.10.2013

Poté, co byl loni na výstavě INTERMOT představen koncept V-Strom 1000 se čekalo, kdy přijde Suzuki s hotovým modelem. A nyní jsme se dočkali.

Suzuki V-Strom 1000 ABS model 2014 jde v současných trendech a je vybaven řadou elektronických systémů. Celý stroj je o osm kilo lehčí než jeho předchůdce (228 kg pohotovostní hmotnost), má mít citlivější řízení a nižší spotřebu.

Pohonná jednotka
Srdcem motocyklu je 90° DOHC V-Twin o objemu 1037 cm3 (dříve 996 cm3). Vrtání je o 2 mm větší než u starého Stromu, ale písty nejsou těžší. Celý motor prošel přestavbou, jiné jsou válce, hlavy, písty a kroužky, ojnice, klikovka, setrvačník, spojka i chladič. Vnitřní části mají nyní menší tření. Motor má maximální výkon 74 kW/8000 ot. a kroutící moment 103 Nm/4000 ot., tzn. o 2 kW a 2 Nm více než starý model. Kompresní poměr je 11,3:1.
Motor jako celek je lehčí, avšak výkonnější, s větším krouťákem v nízkých a středních otáčkách. Tomu napomáhá i nová 32-bitová elektronika řízení motoru. Lehčí je výfukový systém s jednou koncovkou a systémem SET (Suzuki Exhaust Tuning) s motýlkovým ventilem ve svodu, optimalizujícím tlak ve výfukovém potrubí a tím zvyšujícím kroutící moment v nízkých otáčkách a zlepšujícím odezvu plynu. Díky vylepšenému katalyzátoru splňuje nyní V-Strom normu Euro 3.
Účinnější spalování je dosaženo použitím systému SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve). Dále je každý válec osazen dvěma iridiovými svíčkami a nové je i vstřikování.
Nová pohonná jednotka má průměrnou spotřebu 4,8l/100 km, což je slušná hodnota (i když ne tak dobrá, jako mají např. Hondy řady NC). Bohužel, nádrž o objemu 20 litrů je o 2 litry menší než dříve. Proč výrobci u nových modelů vždy při snížení spotřeby namontují i menší nádrž? Cestovatelé by jistě ocenili nádrž naopak větší...
Celkovou přestavbou prošla šestistupňová převodovka s optimalizovanými převodovými poměry. Další novinkou je SCAS (Suzuki Clutch Assist System), zajišťující hladší podřazování a snazší mačkání spojkové páčky.

Pokročilý systém kontroly trakce
První systém kontroly trakce u motocyklů Suzuki monitoruje pohyb jak zadního, tak i předního kola, dále sleduje polohu plynu, klikovky a zařazenou rychlost a podle získaných údajů reguluje chod motoru tím, že ovládá zapalování a přívod vzduchu do sání. Systém má dva stupně kontroly, nebo může být úplně vypnut. První stupeň umožňuje mírný prokluz zadního kola, druhý stupeň je citlivější a aktivuje kontrolu trakce při sebemenší známce prokluzu. Přepínání se provádí ovladačem vlevo na řidítkách.

Kotoučové brzdy s ABS
Předek je vybaven kotouči o průměru 310 mm s radiálním čtyřpístkovým brzdičem Tokico, vzadu brzdí 260 mm kotouč s jednopístkem. Brzdy jsou doplněny ABS.

Podvozek a kola
V-Strom je vpředu vybaven plně stavitelnou 43 mm obrácenou vidlicí se zdvihem 160 mm, vzadu stavitelným tlumičem, dimenzovanými i pro jízdu se spolujezdcem a zavazadly. Desetipaprsková litá - škoda že ne drátová - kola (19" vpředu, 17" vzadu) jsou osazena pneumatikami Bridgestone rychlostní kategorie V.
Rám je vyroben z hliníkové slitiny, podvozek má rozvor prodloužený na 1 550 mm, ale vzdálenost mezi přední oskou a uchycením kývačky je menší, protože zadní kyvná vidlice byla prodloužena.
Světlá výška 165 mm předurčuje stroj pouze k lehkému ofíku.

Přístrojový panel
je zcela nový. Kromě klasického analogového otáčkoměru nabízí na displeji informace o rychlosti jízdy, zařazeném rychlostním stupni, zvoleném módu kontroly trakce, teplotě chladící kapaliny, napětí baterie, stavu paliva, spotřebě a dojezdu na nádrž. Samozřejmě nechybí celkové a denní počítadlo kilometrů a hodiny. Co se týče kontrolek, kromě obvyklých je zde i LEDka signalizující hrozbu námrazy (začne blikat při teplotě pod 3°C a po 30 sekundách svítí trvale, dokud teplota nestoupne nad 5°C).

Vzhled a pohodlí pro dlouhé cesty
Nový V-Strom je přímo zacílen na cestovatele. Tomu odpovídá nejen "adventure" design (dle výrobce odvozený od proslulého modelu DR-Big), ale zejména ergonomie a pohodlné sedlo. Před větrem chrání plexištít stavitelný do tří poloh a tří úhlů bez použití nářadí. Dobrou viditelnost zaručuje přední světlo s dvěma žárovkami nad sebou (55 a 65 W), které jde v duchu designu jiných motorek Suzuki, zadní světlo je tvořena populárními LEDkami.
Nezapomnělo se ani na zavazadla. Suzuki připravila pro V-Strom tři plastové kufry (příplatková výbava), přičemž boční mají kapacitu 29 litrů vlevo a 26 litrů vpravo, topcase poskytuje 35 litrů prostoru. Kufry jdou oddělat bez použití nářadí, pro kufry i zapalování je jen jeden klíč.
Cestovatele potěší i 12V zásuvka pod přístrojovkou.

Příplatková výbava
Mezi doplňkovým příslušenstvím najdeme kromě zmíněných kufrů nižší a vyšší sedlo, vyhřívané rukojeti, kryty rukou, kryty řetězu či motoru, hlavní stojan, padáky, LED mlhovky, LED blinkry a další.


2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_001
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_001
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_002
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_002
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_003
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_003
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_004
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_004
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_005
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_005
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_006
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_006
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_007
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_007
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_008
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_008
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_009
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_009
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_010
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_010
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_011
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_011
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_012
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_012
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_013
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_013
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_014
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_014
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_015
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_015
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_016
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_016
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_017
2014 V-Strom 1000 s příslušenstvím_017
2014 V-Strom 1000_001
2014 V-Strom 1000_001
2014 V-Strom 1000_002
2014 V-Strom 1000_002
2014 V-Strom 1000_003
2014 V-Strom 1000_003
2014 V-Strom 1000_004
2014 V-Strom 1000_004
2014 V-Strom 1000_005
2014 V-Strom 1000_005
2014 V-Strom 1000_006
2014 V-Strom 1000_006
2014 V-Strom 1000_007
2014 V-Strom 1000_007
2014 V-Strom 1000_008
2014 V-Strom 1000_008
2014 V-Strom 1000_009
2014 V-Strom 1000_009
2014 V-Strom 1000_010
2014 V-Strom 1000_010
2014 V-Strom 1000_011
2014 V-Strom 1000_011
2014 V-Strom 1000_012
2014 V-Strom 1000_012
2014 V-Strom 1000_013
2014 V-Strom 1000_013
2014 V-Strom 1000_014
2014 V-Strom 1000_014
2014 V-Strom 1000_015
2014 V-Strom 1000_015
2014 V-Strom 1000_016
2014 V-Strom 1000_016
2014 V-Strom 1000_017
2014 V-Strom 1000_017
2014 V-Strom 1000_018
2014 V-Strom 1000_018
2014 V-Strom 1000_019
2014 V-Strom 1000_019
2014 V-Strom 1000_020
2014 V-Strom 1000_020
2014 V-Strom 1000_021
2014 V-Strom 1000_021
2014 V-Strom 1000_022
2014 V-Strom 1000_022
2014 V-Strom 1000_023
2014 V-Strom 1000_023
2014 V-Strom 1000_024
2014 V-Strom 1000_024
2014 V-Strom 1000_025
2014 V-Strom 1000_025
2014 V-Strom 1000_026
2014 V-Strom 1000_026
2014 V-Strom 1000_027
2014 V-Strom 1000_027
2014 V-Strom 1000_028
2014 V-Strom 1000_028

Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor