Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

Přívěs na motocykl QUICKFOOT

Marek Olbert, redakce MotoRoute, 29.8.2024

Standardně si pro testovací motocykly jezdíme k importérům různě po republice. Občas se však zadaří a nejen motocykly přijedou za námi. To je i případ, kdy jsem měl možnost si v Ostravě prohlédnout a vyzkoušet přívěs na motocykly značky QUICKFOOT. Přívěs QUICKFOOT vyrábí česká společnost CVARIO s.r.o. z Mladé Boleslavi, dokončila testovací zkoušky a získala pro svůj výrobek evropskou homologaci. 

První seznámení je fajn. Kombinace vozíku a naložené Moto Guzzi V 85 TT probouzí touhu někam vypadnout. Podzim, plískanice, motorka na vozíku, vyhřáté auto, v hlavě představa nasluněných zatáčkovitých silniček, cíl v navigaci Albánie, severní Řecko nebo tam, kde to máte rádi. No nic, trochu jsem se zasnil. Jedeme rychle do Dolních Vítkovic - vozík a industriální prostředí, že… Předpověď počasí totiž hlásí, že bychom nemuseli fotky stihnout suchým objektivem. 

Jednatel společnosti Miroslav Hamsa, který s vozíkem přijel osobně, mi cestou vysvětluje historii projektu, a hlavně to, že vozík je vyráběný v Mladé Boleslavi a práškové lakování probíhá nedaleko. Co se zde přímo nevyrábí od A do Z, je náprava, která se vyrábí ve spolupráci s německou společnosti WAP. Ta byla založena v roce 1994 v Severním Porýní-Vestfálsku a 20 let úspěšně zásobuje trh kvalitními komponenty pro přívěsy a návěsy. V Mladé Boleslavi mají od WAP nakoupen vysokopevnostní profil, který se zde zpracovává na požadovanou délku, navaří se na něj potřebné komponenty a v německu se nalisují náboje s rameny pro montáž kol. 

Jsme tady, děláme pár statických fotek, posunujeme se kousek dál od lidí a jdu zkoušet, jak vozík QUICKFOOT funguje. Na první pohled vypadá vozík lehce, trubková konstrukce je vyrobena z hliníku a celkový design je velmi povedený.  

Motorka už je naložená, takže nezvykle si zkouším nejdříve její vyložení. Vyklápěcí konstrukce je zajištěna trnem, ten se odjistí a vytáhne. Je dobré si uvolnit na motorce zadní kurtovací popruhy a pomocí mechanického navijáku, sloužícího k pohybu kloubových spojů, se otáčením dostane zadní část přívěsu na zem. Povolí se přední a další popruhy, s motorkou sjedu na parkoviště, pohoda. 

V této části je dobré mít u sebe pomocníka, který při uvolnění popruhů zmáčkne brzdu. To by šlo obejít mechanickým zajištěním brzdy hned po nakládce, na což jsou na internetu různé udělátka, ale zvládne to i stahovací páska. Motorka pak bude držet na vozíku díky přední kolébce sama. Samozřejmě záležet bude na její výšce a váze, proto je vhodná přítomnost druhé osoby, ale se standardní motorkou si poradíte sami. Přední aretační kolébka je nastavitelná pro různé rozměry do 21“, od výrobce ve standardu na 17“ kola, následná úprava na jiný rozměr zabere pár sekund. 

Teď je vozík vidět v celé své oranžové kráse, pro majitele KTM skoro na míru. Zadní výklopná rampa je jištěna šroubovacími spoji, ty se odšroubují, a protože jsou na „řetízku“, není nutné hledat místo pro odložení. Zadní rampa se ručně překlopí, našroubují se bezpečností šrouby, navijákem se sklopná konstrukce srovná do manipulační pozice, zajistí trnem a můžu vozík odpojit od auta. 

Jezdím s vozíkem tam, zpátky a je to pohoda. Váha vozíku je 105 kg, což při manipulaci díky delší ose není výrazně znát. Vozík má namontovanou výklopnou nohu, což je super vychytávka. Proč? No protože jej můžu ve vzpřímené poloze zaparkovat někde u zdi. Ušetřím tak spoustu místa na dvorku nebo v garáži. Na výšku mi stačí 210 centimetrů a u stěny necelý metr hloubky. Tohle je moc fajnová věc nejen do omezených prostor a malých garáží. 

Nakládání je opačný postup vykládání a jde to jednoduše. Vozík k autu, svižně rozložit. Díky sklopnému mechanismu a celkové délce nájezdové rampy je nakládací úhel velmi příjemný a motorkou najedu tlačením, bez nutnosti startovat motor, nebo s pomocí druhé osoby. Srovnat rampu, zajistit, popruhy, hotovo. 

S vozíkem se standardně dodávají 4 upevňovací popruhy, což bude stačit na většinu motorek a dokoupit další není problém v mototechně i na benzínkách. 

Začíná pršet, tak ujíždíme do blízké kavárny diskutovat o technických parametrech a budoucnosti tohoto povedeného vozíku na motorky. Homologace je na maximální užitečné zatížení 300 kg. Nepředpokládám, že by namátková váhová kontrola měla zájem kontrolovat vozík s motorkou, takže nechci nabádat, ale odvezete i těžší. To se týká i délky motocyklu, která je stanovena na 2,5 metru, ale naložíte i 2,7 a pokud nebudete řešit vyvážení vozíku, možná i delší... Maximální povolená rychlost je 130 km/h, takže svižný dálniční přesun do vzdálené destinace není žádný problém. 

Jak jsem zmínil už výše, oranžová pěkně ladí s motorkami KTM, standardně je i modrá pro milovníky Yamahy, červená pro Ducatisty a další barvy z široké nabídky. Do budoucna se plánuje také možnost na vozík umístit bicykly a úložné boxy.  

Vozík mě překvapil svou skladovatelností na výšku a promyšleným sklápěcím mechanismem. Pochopitelně potěší možnost mít vozík s kvalitním odolným práškovým lakováním i ve vlastním vybraném odstínu, navíc ve stejné ceně, jako mají vzorníkové barvy. Požadovaný kód barvy RAL stačí napsat do poznámky k objednávce.

Společnost CVARIO nabízí zapůjčení tohoto vozíku, takže je možnost si vozík prohlédnout a vyzkoušet s vlastní motorkou. A kdyby někdo rovnou vozík chtěl, v rámci uvedení novinky na trh dostanete slevu 10 % s platností do konce října 2024. Promokód QF2024 stačí napsat do políčka PŘIDAT KUPÓN v objednávce na e-shopu.  

Veškeré informace o vozíku a možnost nákupu najdete na www.privesnamotocykl.cz


motovozik_quickfoot (09)
motovozik_quickfoot (09)
motovozik_quickfoot (10)
motovozik_quickfoot (10)
motovozik_quickfoot (15)
motovozik_quickfoot (15)
motovozik_quickfoot (20)
motovozik_quickfoot (20)
motovozik_quickfoot (21)
motovozik_quickfoot (21)
motovozik_quickfoot (23)
motovozik_quickfoot (23)
motovozik_quickfoot (24)
motovozik_quickfoot (24)
motovozik_quickfoot (26)
motovozik_quickfoot (26)
motovozik_quickfoot (28)
motovozik_quickfoot (28)
motovozik_quickfoot (31)
motovozik_quickfoot (31)
motovozik_quickfoot (33)
motovozik_quickfoot (33)
motovozik_quickfoot (36)
motovozik_quickfoot (36)
motovozik_quickfoot (38)
motovozik_quickfoot (38)
motovozik_quickfoot (44)
motovozik_quickfoot (44)
motovozik_quickfoot (48)
motovozik_quickfoot (48)
motovozik_quickfoot (49)
motovozik_quickfoot (49)
motovozik_quickfoot (51)
motovozik_quickfoot (51)
motovozik_quickfoot (53)
motovozik_quickfoot (53)
motovozik_quickfoot (54)
motovozik_quickfoot (54)
motovozik_quickfoot (55)
motovozik_quickfoot (55)