Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

Nový motor Ducati s variabilním časováním

Redakce, 20.10.2014

Italská značka Ducati zveřejnila podrobnosti o zcela novém systému variabilního časování ventilů označovaného DVT (Desmodromic Variable Timing).

Jako vůbec první na světě tak Ducati použila tuto technologii na motoru V2 na sacím i výfukovém ventilu. Motor pojmenovaný Testastretta DVT by se mohl objevit v nové Multistradě, jež má být představena začátkem listopadu na výstavě EICMA v Miláně. Dle sdělení Ducati bude tento motor ukazovat cestu pro další nové motory Ducati: 

"Nová inovativní konstrukce překlenuje technickou mezeru mezi současnými motocyklovými motory a podtrhuje sílu Ducati ve vývoji převratných motorů a motocyklových technologií. Systém variabilního časování je schopen konstantně měnit časování ventilů nezávisle na sání a na výfuku. Systém optimalizuje výkon motoru napříč otáčkovým spektrem za jakýchkoliv podmínek tak, aby byl stále zajištěn nejvyšší výkon, jemné dávkování, silný kroutící moment při nízkých otáčkách a snížená spotřeba.
DVT splňuje emisní normu Euro 4 a nastavuje nové standardy v kombinaci výkonu, jeho přenosu a využitelnosti."

Základní technické údaje motoru Testastretta DVT:

  • desmodromický rozvod
  • zdvihový objem 1 198 cm³
  • vrtání 106 mm, zdvih 67,9 mm
  • nejvyšší výkon 160 k při 9 500 ot./min.
  • nejvyšší kroutící moment 136 Nm při 7 500 ot./min.
  • dvousvíčkové zapalování
  • senzor klepání
  • splňuje Euro 4



Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor