Michal Hamšík, 5.11.2013
Na letošní výstavě EICMA byla představena opravdu velká řada novinek, a to jak očekávaných, tak i těch nečekaných. Pojďme se na ně stručně podívat.
BMW
U bavoráků jsou k vidění nové typy R nineT, C evolution a R 1200GS Adventure, představené již před časem. Premiéru zde měly dnes tyto modely:
S 1000R
Sportovní naháč odvozený od superbiku S 1000RR. Nejvyšší výkon 160 koní při 11000 ot., krouťák 112 Nm při 9250 ot. a pohotovostní hmotnost 207 kg s plnou nádrží. Samozřejmě spousta elektroniky, jako jsou plyn E-Gas, systémy Race ABS, ASC, elektronicky řízený podvozek se systémem DDC (Dynamic Damping Control) a standardně výběr ze dvou jízdních módů (Rain a Road). Za příplatek navíc režimy Dynamic (sportovní na silnici) a Dynamic Pro (na okruh). Další zajímavosti jsou elektronicky ovládaná klapka ve výfuku či hliníková nádrž.
R 1200RT
Nové ertéčko se čekalo, tady jsou základní fakta:
- Nový boxer chlazený částečně kapalinou (jako GS) o objemu 1170 cm3, výkonu 92 kW (125 k) při 7750 ot. a krouťáku 125 Nm při 6500 ot.
- Klikovka a alternátor s vyšší centralizací hmoty pro hladší chod
- Dva jízdní módy (Rain a Road)
- Za příplatek navíc mód Pro zahrnující režim Dynamic a funkci Hill Start Control usnadňující rozjezd a zastavení v prudkém kopci
- Automatic Stability Control (ASC)
- Za příplatek poloaktivní odpružení Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment)
- Za příplatek asistent řazení
- Nový rám a podvozek
- Nová kapotáž, nový stavitelný plexištít, optimalizovaná aerodynamika
- Nové přední světlo, za příplatek denní LED světlo
- Multifunkční přístrojový panel s barevným TFT displejem a palubním počítačem BMW Motorrad Pro
- Inovativní audio systém
Dále má BMW nové oblečení, přílby a vybavení pro jezdce.
Ducati
Kromě různých vylepšení starších modelů či nedávno představené Panigale 899 a limitované edice superbiku Superleggera předvedla Ducati nový Monster 1200 a 1200S.
Oba stroje jsou poháněny motorem 1198 Testastretta 11° DS. Nová vlajková loď řady je vybavena zcela novým rámem a upraveným designem.
Motor verze 1200S disponuje výkonem 145 koní, které uvádějí do pohybu 182 kg suché váhy. Podvozek z kvalitních komponentů je vzadu osazen jednostrannou kyvkou. Sedlo má stavitelnou výšku a ovšem nechybí elektronika - osmistupňová kontrola trakce, třístupňové ABS a tři jízdní režimy.
Harley-Davidson
Harley se samozřejmě chlubí novými modely vytvořenými v rámci projektu Rushmore.
Ovšem revolucí jsou nové "malé" Harleje Street 500 a Street 750 s motory V60 Revolution X a objemy 494 a 749 cm3! Jde o dvouválce do V, úhel válců je 60°, mají čtyři ventily na válec a zcela kapalinové chlazení. Výkon je dále přenášen přes šestistupňovou převodovku a ozubený řemen.
Motorky na kolech 17" vpředu a 15" vzadu váží cca 220 kg (pohotovostní) a mají mít velice příznivou cenu.