Michal Hamšík a redakce MotoRoute, 17.11.2015
Tak jako vždy, i letos proběhla na výstavě EICMA v Miláně světová premiéra mnoha nových modelů motocyklů. Nutno říci, že některé stroje, o nichž se spekulovalo, se zde zatím neukázaly, i tak ale toho bylo k vidění dost. Níže je stručné shrnutí, k některým modelům se ještě vrátíme podrobněji:
Honda předvedla naživo očekávaný Africa Twin, upgradovanou řadu NC a CB a pár drobnějších změn (barvy apod.) u jiných modelů.
Yamaha toho ukázala dost - zbrusu nový nahatý litr MT-10, novou sportovní YZF-R1 ve výročním provedení, novou MT-03, XSR 700, XSR 900, dále novinky ve skútrech a různá vylepšení stávajících modelů.
Kawasaki poprvé vkročila do malých skútrů typem J125. Jinak došlo jen na různé speciální edice, např. ZX-10R Winter Edition, zajímavé jsou však obrázky konceptu SC-02 Soul Changer, což je přeplňovaná nahatá osmistovka.
Suzuki má opět ve výrobě SV 650 - modernizovanou, avšak s trochu retro vzhledem, zcela novou GSX-R 1000 Concept (snad se dostane do sériové výroby v co nejbližší podobě) či VanVan 200.
Aprilia uvádí do výroby tovární rakeru RSV4 RF a RF-W.
Moto Guzzi se pochlubila obrovským baggerem MGX-21 a jednoduchými stylovými stroji V9 Bobber a V9 Roamer. Krásná je i limitovaná série V7 II Stornello.
MV Agusta přichází s novým Brutale 800 a Dragster RR LH44.
Ducati uvedla hned několik nových modelů - XDiavel, Scrambler Sixty2, Scrambler Flat Track Pro, Hypermotard 939, Hyperstrada 939, Multistrada 1200 Pikes Peak, Multistrada 1200 Enduro a 959 Panigale.
Bimota má po letech opět v nabídce model Tesi, tentokrát s označením Tesi 3D Race Cafe. Na základě Diavela pak postavili typ Impeto.
KTM zatím nepředvedla nové enduro v kategorii 800 až 1000 kubíků, které je ve vývoji, ale nabídla turistický 1290 Super Duke GT, inovovaný Duke 690 a 690R a dále vytuněný Super Duke R Special Edition.
Triumph se vytáhl s novým Tiger Explorerem 1200, a to hned v šesti variantách XR, XRx, XRt, XC, XCx a XCa. Nové jsou i Speed Triple a celá řada Bonneville
BMW má nový R nineT Scrambler a lehkou "indickou" třístovku G310R, u dalších typů došlo k menším změnám.
Bohužel je tady mizerné připojení, tak nyní nemůžeme poskytnout obsáhlejší materiál.