Redakce MotoRoute, 6.11.2017
Žhavými novinkami značky Honda na veletrhu EICMA 2018 jsou nové modely CB1000R a Africa Twin Adventure Sports.
- "Neo Sports Café" CB1000R přináší do řady nahých strojů Honda výraznou a unikátní novou identitu, motor s nastavitelnými jízdními režimy, nárůst výkonu o 15 kW a snížení hmotnosti o 12 kg oproti předcházející verzi CB1000R posouvají výkony stroje na zcela novou úroveň
- Nové modely CB300R a CB125R sdílejí stejný moderní a minimalistický vzhled a navíc přinášejí mladým a „postupujícím“ jezdcům širokou nabídku prémiové výbavy
- Nová verze Africa Twin Adventure Sports, přicházející na oslavu 30. výročí svého originálu, nabízí ještě lepší schopnosti pro jízdu v terénu
- Také standardní Africa Twin disponuje čtyřmi jízdními režimy umožněnými novou elektronicky řízenou škrticí klapkou a řadou dalších vylepšení
- Poprvé v Evropě se představí Gold Wing 2018; tento stroj přináší novou úroveň potěšení z jízdy, komfortu, luxusu a prémiové výbavy
- Revoluční novinka z roku 2017, model X-ADV, jenž se stal prvním „motocyklovým SUV“, nyní nabízí vylepšené schopnosti pro jízdu v terénu díky systému nastavitelné kontroly trakce HSTC a tlačítku G převodovky DCT
- Oblíbená řada NC prošla technickými vylepšeními; nyní jsou tyto stroje dostupné i ve verzích s výkonem 35 kW pro držitele řidičského oprávnění A2
- Dvě legendy značky Honda – Super Cub a Monkey – se znovu objevují ve formě konceptů
Společnost Honda dnes při příležitosti motocyklového veletrhu EICMA v Miláně představila svou kompletní evropskou řadu motocyklů pro rok 2018. Ta obsahuje pět nových a dva kompletně přepracované modely a na výstavě návštěvníci uvidí také koncepty dvou legend značky Honda. Novinky se prolínají kompletní modelovou řadou značky Honda, od 125cm3 stroje určeného pro začátečníky až po GL1800 Gold Wing 2018, a dále tak prohlubují nejhlubší a nejširší modelovou řadu ze všech výrobců.
CB1000R, CB300R a CB125R přinášejí nový druh „naked“ stylu
CB1000R stojí v čele trojice nových nahých strojů s jedinečnou novou identitou vytvořenou na základě designového konceptu "Neo Sports Café".
Nový stylistický jazyk je moderní a zároveň minimalistický. Kombinuje v sobě sportovní naháč s inspirací café racery a výsledkem je stroj, za nímž se všichni otáčejí. Ačkoliv byl každý jednotlivý prvek zvolen s ohledem na jeho estetický efekt, CB1000R nepostrádá nic ani v oblasti výkonu a výbavy: o 12 kg nižší hmotnost v kombinaci s nárůstem výkonu o 15 kW oproti předcházející generaci CB1000R znamená 20% vylepšení poměru hmotnosti a výkonu. Díky nové elektronicky řízené škrticí klapce má jezdec možnost volby jízdních režimů s různými kombinacemi výkonu, brzdění motorem a aktivace systému nastavitelné kontroly trakce.
Podobný vzhled sdílejí také dva stroje určené pro jezdce v začátcích jejich motocyklové kariéry. CB300R a CB125R kladou důraz na potěšení z jízdy a vyznačují se nízkou hmotností v kombinaci s živými motory. Zároveň však disponují prvotřídními 41 mm inverzními vidlicemi, možností nastavení předpětí zadního tlumiče, radiálními 4-pístovými předními brzdovými třmeny či několika dalšími vylepšeními, jež se obvykle vyskytují u mnohem větších strojů, jako je LCD přístrojový panel, LED světla nebo systém ABS propojený s jednotkou IMU.
Vylepšená Africa Twin dostává nového sourozence Adventure Sports
Nová verze CRF1000L Africa Twin s názvem "Adventure Sports" přichází při příležitosti 30. výročí, kdy jedno z nejznámějších jmen v motocyklovém světě poprvé dorazilo do Evropy.
Nový model se stejným tříbarevným provedením (trikolóra) jako jeho předchůdce byl navržen tak, aby dokázal dojet ještě dále, a to jak po silnicích, tak mimo ně. Palivová nádrž je o 5,4 litru větší než u modelu CRF1000L Africa Twin, stroj se vyznačuje delším zdvihem odpružení, vyšší pozicí jezdce i světlou výškou, nabízí vyhřívané rukojeti, velký kryt motoru a zvětšenou kapotáž s ochranným rámem.
Zároveň sdílí všechna vylepšení, která byla provedena u standardní verze Africa Twin, mezi něž patří elektronicky řízená škrticí klapka se čtyřmi jízdními režimy, rozšířené parametry systému nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control či inovované sání a výfuk pro lepší odezvu ve středních otáčkách.
Model X-ADV je lépe připraven pro akci v terénu
Po útoku na trh v roce 2017, kdy se během prvních měsíců prodalo téměř 10 000 kusů tohoto modelu, vstupuje „motocyklové SUV“ značky Honda, v němž se snoubí pohodlí skútru s dynamikou terénního motocyklu, do roku 2018 s vylepšenými terénními schopnostmi. Doplnění systémem nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control s více úrovněmi a tlačítkem „G“ pro strmější řazení zlepšilo výkony stroje v situacích, kdy končí asfalt a začínají nezpevněné cesty.
Pro držitele řidičského oprávnění A2 je nyní k dispozici verze X-ADV s výkonem 35 kW.
GL1800 Gold Wing přistává v Evropě
Nový GL1800 Gold Wing, o němž jsme nedávno psali, se na veletrhu EICMA 2017 představí ve své evropské premiéře. Nový Gold Wing, jenž je již více než 40 let synonymem pro komfort na dlouhých cestách, luxus a kvalitu, byl zcela přepracován, takže je ostřejší, lehčí a kompaktnější. Monumentální plochý šestiválcový motor nyní disponuje 4 ventily na válec a je vybaven elektronicky řízenou škrticí klapkou, 4 jízdními režimy, systémem nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control a asistentem pro rozjezd do kopce. Nový podvozek je tvořen rámem z hliníkových profilů, zavěšením předního kola se dvěma příčnými rameny a jednostranným kyvným ramenem Pro-Arm.
Gold Wing zůstává jediným motocyklem, jenž ve své výbavě nabízí volitelný airbag. Dalším prvenstvím v motocyklovém světě je nově standardně dostupná technologie Apple CarPlay. K dispozici bude také zcela nová třetí generace unikátní dvouspojkové převodovky Honda Dual Clutch Transmission se sedmi rychlostními stupni, jež skvěle ladí se schopnostmi modelu Gold Wing pro zdolávání kontinentů.
Pokračování vývoje oblíbené řady NC
Pro rok 2018 budou oblíbené stroje NC750X, NC750S a Integra dostupné ve verzích pro držitele řidičského oprávnění A2, a to díky rozšíření nabídky o verze s výkonem 35 kW. U všech tří modelů došlo k nárůstu rozmezí dostupných otáček o 900 ot./min. na 7 500 ot./min., což umožňuje přirozenější využití výkonu motoru ve vyšších otáčkách. Modely NC750X a Integra navíc získaly systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control.
Koncepty dvou malých strojů, za nimiž stojí velké příběhy
Kromě nových modelů dodají stánku značky Honda na veletrhu EICMA 2017 nostalgický tón dva koncepty – oba s původním logem křídla typickým pro značku Honda. Kromě 125 cm3 horizontálního jednoválcového motoru přichází koncept Monkey 125 s moderní výbavou, jako jsou LED světla, inteligentní klíč Smart Key, inverzní vidlice či digitální přístrojový panel, jež jsou osazeny na nezaměnitelné a oblíbené platformě Monkey.
Super Cub 125C je druhý koncept, jenž navazuje na povědomou klasiku. Vzhledem k tomu, že minulý měsíc bylo dosaženo nepřekonatelného milníku 100 miliónů prodaných kusů, představuje tento koncept nový odstavec v 59 leté historii jména Super Cub a je ultra-moderním ztělesněním jeho nepolevující atraktivity.