Marek Olbert, redakce MotoRoute, 25.11.2015
Ducati na výstavě EICMA v Miláně představila nový model Ducati Multistrada 1200 Enduro. Multistrada byla vždy spíše sportovně turistická motorka než enduro, neboť minimální ochrana motoru, 17" litá kola a podvozek naladěný spíše na okruh a rychlé silnice k vyjížďce do terénu nelákaly. Nyní Ducati představila model pro rok 2016 mnohem více zaměřený na off-road, už od pohledu výrazně orientovaný na dobrodružné ježdění mimo asfalt.
Nejviditelnější změnou nové Multistrady Enduro jsou drátěná vyplétaná kola, místo standardní sedmnáctky je vpředu 19" ráfek, vzadu zvednutý výfuk, výrazný kryt motoru, při bližším ohledání také jiné tlumení. Co na první pohled vidět není je upravená elektronika motoru, která mnohem více inklinuje k samotnému přídomku u názvu motocyklu, tedy Enduro.
Velká změna nastala nejen v odpružení samotném, ale také v uchycení zadního kola, které není montované na jednostranném rameni, ale ve zcela nové oboustranné kyvné vidlici z hliníkové slitiny. Po usednutí do příjemného sedadla je také znát nárůst výšky u řidiče, která je nyní 870 mm od země.
Vystavený motocykl v barevném provedení Phantom Grey, vybavený cestovní sadou s pneumatikami Pirelli Scorpion Rally a hliníkovými kufry Ducati Performance od Touratechu, vypadá drsně a přitom velmi hezky. Jak již bylo nazančeno výše, motorka má jiné obutí než silniční model, konkrétně pak 120/70R19 vpředu a 170/60R17 vzadu. S tlustým papučem na zadním kole se v terénu moc dobře nejezdí a Ducati myslela i na tuto postatnou věc, za což ji patří uznání.
S jinými koly jde ruku v ruce také odpružení podvozku, ideální na dlouhé cestování i na jízdu v terénu. Systém DSS (Ducati Skyhook Suspension) udržuje chování motorky v klidu a stabilitě za jakýchkoliv okolností a stavu vozovky a minimalizuje otřesy přenášené na řidiče a spolujezdce, což výrazně zvyšuje komfort a bezpečnost jízdy. No a pokud bude nový uživatel skutečný drsoň, novodobá elektronika rozpozná, kdy se s motorkou skáče a automaticky upraví nastavení odpružení pro měkké přistání. No jo, vývoj elektroniky nezastavíme...
Celkově se také změnila ergonomie, aby byla motorka příjemná nejen na dlouhých silničních přesunech, ale hlavně aby dobře seděla v rukách při off-road ježdění. Vyšší řídítka, užší sedlo v oblasti rozkroku, ocelové stupačky s odnímatelnými pryžovými kryty. Stejně jako stupačky, také páka zadní brzdy je udělaná tak, že v případě pádu či nárazu do překážky se místo ulomení v kloubech ohne.
Originální kufry nabízené k Multistradě Enduro jsou vyráběny ve spolupráci se značkou Touratech a mají na pravé straně 38 litrů, na levé pak 45 litrů úložného prstoru. Úpravou si prošlo také madlo spolujezdce, které je teď více využitelné.
Ducati Multistrada 1200 Enduro je zrozena pro dobrodružství a navržená tak, aby ji nezastavil jakýkoliv terén, i přesto, že by se dalo namítat, že správné enduro má mít 21" přední kolo. Vzpomínáte si, na čem se kdysi jezdilo v terénu? Ono i ta devatenáctka je oproti sedmnáctipalcovým kolům velký rozdíl.
Multistrada Enduro má také nově 30-ti litrovou palivovou nádrž, což dle výrobce garantuje dojezd přes 450 kilometrů. Příští rok bychom mohli udělat vlastní test a toto tvrzení potvrdit, nebo vyvrátit.
Multistrada Enduro bude nabízena v barvě Phanthom Grey, Star White Silk a klasická červeň Ducati. O cenách a termínu distribuce výrobce mlčí, budeme-li však společně sledovat stránky
www.ducati-czech.cz, včas se dozvíme další podrobnosti i o dalších chystaných novinkách.