redakce MotoRoute, 6.7.2016
Mistrovství světa superbiků právě vrcholí
Již v minulosti jsme se byli podívat v Brně na jeden z podniků Mistrovství světa Superbike, světový šampionát produkčních sportovních motocyklů tak nezůstal stranou našeho zájmu ani tentokrát. Mistrovství se již přehoupnulo do své druhé poloviny, když zbývá odjet posledních pět závodů. Podívejme se tudíž na to, jak si vede české želízko v ohni, Karel Abraham a kdo může mít ambice na celkové vítězství v seriálu.
Hodnocení a výhledy po odjetí 8 ze 13 závodů
Dosavadní průběh šampionátu se nese ve znamení dominance britských jezdců, kteří v dosavadních 8 závodech pustili na nejvyšší stupínek jezdce mimo Velkou Británii jen jednou, když se konkrétně na Velké ceně Malajsie v Sepangu z vítězství poněkud překvapivě radoval Američan Nicky Hayden. Zásluhu na tom přitom mají zejména jezdci Kawasaki Racing Teamu, Jonathan Rea a Tom Sykes, kteří se o vítězství podělili celkem již 11 krát. Jejich nadvládu doplňuje další jezdec z britských ostrovů, Chaz Davies, závodící na stroji Ducati 1199 Panigale R. Je tudíž více než pravděpodobné, že si to tito tři jmenovaní rozdají o celkové prvenství – aktuální nejlepší výchozí pozici má Jonathan Rea s 343 body, na kterého Tom Sykes ztrácí 66 bodů a Chaz Davies dalších 33. Čtvrtý Ital Davide Giugliano totiž za aktuálním lídrem zaostává o 178 bodů, což je jednak více než se mu podařilo doposud získat; s ohledem na jeho aktuální formu a počet zbývajících závodů se tak jedná prakticky o neřešitelný úkol. Giugliano nicméně může svými výsledky promluvit do celkového hodnocení továrních značek, kde jeho Ducati zatím zaostává za vedoucí Kawasaki o dostižitelných 74 bodů. Odepisovat by se však neměla ani Honda, která sice ztrácí dalších 83 bodů, nicméně na následujícím závodu v americkém Laguna Seca lze očekávat výraznější bodový zisk od domácího Nickiho Haydena. Na celkové prvenství to sice pravděpodobně stačit nebude, nicméně i tak by mohla Honda s předními příčkami zajímavě zamíchat. V České republice se tento šampionát sice nejede, ale v Evropě jej letos na živo můžete vidět v Německu na okruhu Lausitzring EuroSpeedway 16.-18.srpna, ve Francii na Circuit de Nevers Magny-Cours 30.8.-2.9. a 14.16.října nve Španělsku na Circuito de Jerez. Další průběh šampionátu slibuje více než zajímavou podívanou a pokud nemáte možnost vyrazit na závody osobně, živé přenosy ze Superbiků a jiných motosportů můžete sledovat na http://extra.bet365.com/news/cs, kde si vyberete co vás zajímá.
České želízko v ohni
Přiznejme si, že jediný český zástupce v seriálu, brněnský rodák Karel Abrahám, svými dosavadními výsledky příliš neoslnil. Abraham sice v únoru bodoval v obou jízdách úvodního dílu mistrovství v australském Phillip Islandu, když obsadil 13., resp. 11. místo, nicméně se mu již dále nepodařilo na slibný úvod navázat a prakticky se z jeho pohledu jednalo o zatím (výsledkově) nejúspěšnější závod. Závodníkovi týmu Milwaukee BMW Motorrad, se sice podařilo v britském Donington Parku nakouknout do první desítky, když obsadil ucházející 9. místo, v celkovém kontextu dosavadních výsledků se nicméně jednalo spíše jen o jednorázově vzepětí, když další dvě jízdy Abraham vůbec nedokončil a v následující jízdě v Misano Adriatico si připsal jeden bod za poslední bodované 15. místo. Celkově tedy zatím Abrahamovi se ziskem 26 bodů patří v seriálu 18. místo, když s ohledem na formu jeho soupeřů to zatím na výraznější výsledkový posun vpřed nevypadá. Naopak, Abraham je ze všech jezdců, kteří odjeli všechny závody seriálu třetí od konce, když se před něj dokázali ve výsledkové listině dostat i závodníci, kteří odjeli o polovinu závodů méně. Dlužno podotknout, důvodem není samozřejmě pouze jezdecký um českého jezdce, ale též i kvalita jeho továrního stroje BMW S1000RR, který za konkurencí objektivně v mnoha ohledech zaostává.