Michal Hamšík, 9.9.2013
Stroj Kawasaki Z 1000SX se brzy po svém uvedení na trh stal dosti oblíbeným a jeho prodeje jistě dělaly výrobci radost. Snad aby tento trend vydržel, přišla Kawasaki s několika vylepšeními pro modelový rok 2014. Týkají se motoru, podvozku i vzhledu.
Takže popořádku: Na motoru, sání a výfukovém systému bylo provedeno několik drobnějších úprav za účelem zlepšení reakce plynu a výkonu. Motocykl je nyní vybaven novou třípolohovou kontrolou trakce KTRC a dvěma přepínatelnými výkonovými režimy (Full Power a Low Power).
Podvozek byl doplněn o dobře přístupné štelování předpětí zadního tlumiče, přední i zadní pružící a tlumící jednotky mají vylepšené tovární nastavení a nové jsou i brzdy Tokico s radiální pumpou a plynulejším "zakusováním".
Cestovatele potěší vylepšené příplatkové kufry o objemu 28 litrů, které nyní lépe zapadnou do obrysu motorky a přitom pojmou integrální přilbu. Jako bonus dostala řada součástí vylepšenou povrchovou úpravu.
Nový model se nám líbí, podle fotek se nám pouze moc nezdá poloha výfuku vůči kufru - vypadá to, jakoby výfuk kufr "ofukoval", což by nebylo moc dobré. Ale uvidíme ve skutečnosti, možná bude proudění výfukových plynů jiné.
Krátké oficiální promo video:
Oficiální video představení americké verze (liší se názvem - Ninja 1000):