Marek Olbert, 25.3.2013
Kdo je příznivcem italských motorek Ducati, jistě zaregistroval možnost účastnit se již třetí pražské HyperParty.
Díky nedostupnosti nových modelů se termín přesunul z 1. na 22. března, což však na výsledek nemělo žádný vliv a smíchovský klub MeetFactory praskal ve švech.
Krom jiných modelů Ducati a také nové Audi A3 Sportback šlo hlavně o to oficiálně představit nového Hypermotarda a novou Hyperstradu.
Program byl zajímavý. Míra Lisý představil motoškolu Bezpečně na motorce a na živo ukázal protipadací rám na Ducati Monster, přičemž si náklon mohli všichni přítomní vyzkoušet. Zkouška proběhla samozřejmě bez nastartovaného motoru, avšak účel splnila. Okouknout se dala i speciální limitovaná verze Ducati Monster Diesel, která nejezdí na naftu, jak by se mohlo zdát, ale je to společný projekt s módní značkou. Každý zájemce o tento model 1100 Evo v unikátní zelené barvě má vlastní štítek s "výrobním" číslem a kdo má potřebu se odlišit, tohle je jedna z cest.
Proběhla také bohatá charitativní tombola za přispění sponzorů a její výtěžek proto mohl být věnovám na dobrou věc. V tombole se vybralo úžasných 63 800,- Kč a neplánovaně byla také vydražena jedna z dalších cen, kterou
byl poukaz na okruhové ježdění od Racetracku za 12 000,- Kč. Dětský domov v Krásné Lípě u Rumburka díky této akci dostane 75 800,- Kč a vybuduje se za něj hřiště pro volný čas.
Během večera se o celkový program staral svou výmluvností a vtipem Tomáš Morávek a koule celé akci dala kapela Darwin. Během hudební přestávky proběhla módní přehlídka značky Diesel, kde neměly hlavní místo jen ženy, ale také muži s ukázkou svršků i spodků :o)
Největší a nejdůležitější program večera však bylo již zmíněné představení nových modelů, proto za všeobecného nadšení a hudebního podkresu sličné dívky ve slušivém Ducati oblečení na znamení slavnostně odhalily rudé
plachty a pod nimi rudé motorky. Pro doplnění atmosféry běžela úsměvná videoprojekce. Nicky Hayden při posezení u kávy s přítelkyní uvidí za oknem nového Hypermotarda SP a stihne jej, během jejího odskočení si na toaletu,
pořádně vyzkoušet.
O nových modelech jsme psali již v dřívější reportáži a také na webu ZDE.
Nové modely jsou krásné, ostatně jako i další Ducati, avšak zaznamenaly několik změn. Tou zásadní a hlavní změnou je celková ergonomie s posunutím stupaček řidiče, což bude mít za následek nepoměrně pohodlnější cestování, než na předchozím modelu. Nový Hypermotard i Hyperstrada jsou vybaveny stejnými motory 821,1 ccm s 81 kW výkonu a stejně tak mají shodný rám, podvozek, nádrž na 16 litrů, brzdy i tlumení. Rozdíl je u Hyperstrady, která je standardně dovybavena bočními kufry o obsahu 50 litrů, větrným štítkem, cestovním sedlem, centrálním stojanem a spodním krytem motoru. Rozdíl je také ve výšce sedla, kdy Hypermotard má 870 mm (890 mmm verze SP) a Hyperstrada "jen" 850 mm a navíc s možností seřízení na 830, nebo 810 mm.
Bude-li nám přáno, některou z těchto novinek vyzkoušíme a budeme vás informovat.
Novinky a celkovou letošní modelovou řadu Ducati si můžete prohlédnout na stránkách importéra www.ducati-czech.cz.