Michal Hamšík, 2.10.2012
Po několika měsících spekulací a "špionážních" fotografií bylo na výstavě INTERMOT v Kolíně nad Rýnem představeno nové BMW R 1200GS. Oproti očekáváním nemá motor o objemu 1250 kubíků, ale "jen" 1170 jako přechůdce. Jinak je však motor zcela nový, je částečně chlazen kapalinou a má výkon 125 koní.
Níže najdete technické specifikace, video a fotky.
BMW R 1200GS model 2013 - technická data
Motor
Dvouválec boxer, kombinované chlazení kapalinou a vzduchem, DOHC, 4 ventily na válec
Objem: 1 170 cm3
Vrtání/zdvih: 101/73 mm
Max. výkon: 92 kW/125 k při 7 700 ot./min.
Max. kroutící moment: 125 Nm při 6 500 ot./min.
Kompresní poměr: 12.5:1
Palivo: bezolovnatý benzin 95 okt.
Vstřikování BMS-X
Třícestný katalyzátor
Elektrický systém
Alternátor 620 W
Bezúdržbová baterie 12 V / 12 Ah
Přední světlo H7 / LED (SA)
Startér 0,9 kW
Spojka a převodovka
Anti-hoppingová mokrá spojka
6-stupňová převodovka
Primární převod 1,65
Převodové poměry na jednotlivé rychlostní stupně:
- I: 2,438
- II: 1,714
- III: 1,296
- IV: 1,059
- V: 0,943
- VI: 0,848
Sekundární převod kardanem, převod 2,91
Podvozek a rám
Trubkový ocelový rám, motor jako nosný prvek
Přední vidlice BMW Telelever, zdvih 190 mm
Zadní vidlice BMW EVO Paralever, zdvih 200 mm
Závlek: 99,6 mm
Rozvor: 1 507 mm
Úhel hlavy řízení: 64,5°
Přední hydraulická brzda, dvojitý kotouč prům. 305 mm
Zadní hydraulická brzda, kotouč prům. 276 mm
BMW Motorrad Integral ABS (vypínatelné)
Odlévaná kola z lehké slitiny
přední 3,0 x 19”, pneu 120/70 R19
zadní 4,5 x 17”, pneu 170/60 R17
Rozměry a hmotnosti
Celková délka: 2 207 mm
Celková šířka se zrcátky: 953 mm
Výška sedla: 850/870 mm
Pohotovostní hmotnost: 238 kg
Dovolená nejvyšší celková hmotnost: 450 kg
Nádrž: 20 l
Výkony
Spotřeba paliva: 4,1 l/100 km při 90 km/h, 5,5 l/100km při 120 km/h
Zrychlení: 0-100 km/h za 3,6 s
Max. rychlost: >200 km/h