Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

BMW HP4

Redakce, 30.7.2012

Firma BMW představila nový sportovní motocykl označený HP4 (HP znamená High Performance a navazuje na předchozí motocykly HP2 Enduro, HP2 Megamoto a HP2 Sport,přičemž číslovka 4 označuje počet válců). Vychází z osvědčeného superbiku S 1000RR, ale oproti němu je ještě "nabušenější". Stroj váží 199 kilo včetně ABS a s 90% paliva v nádrži (suchá hmotnost je 169 kg) a má výkon 142 kW (193 k) při 13 000 ot./min. Zvýšil se také krouťák ve středních otáčkách. Oproti "běžnému" S 1000RR má HP4 řadu zlepšení.

Motorka se nebude dělat ve velkých sériích a každý kus je označen výrobním číslem na brýlích přední vidlice. HP4 může být navíc bez úprav použit na závodním okruhu, ale zároveň se s ním můžete svézt i na běžných silnicích (alespoň tedy v západní Evropě, na těch našich rozbitých okreskách to nebude úplně ono...). Standardně je HP4 koncipován jako "jednosic", pokud chcete vozit spolujezdce, musíte si pořídit za příplatek speciální paket se sedlem a stupačkami. Ale kdo by to na téhle motorce dělal...

HP4 je vybaven systémem Dynamic Damping Control (DDC), který umožňuje průběžně měnit tuhost přední vidlice v závislosti na povrchu vozovky. Vše se děje automaticky pomocí senzorů a elektricky ovládaných ventilů. Tak je zajištěna správná činnost podvozku a dostatek trakce. Přispívají k tomu i výkonné brzdy Brembo se systémem Race ABS. Ten je oproti minulé verzi také vylepšen a má 4 módy - Rain pro mokrou silnici, Sport pro "běžný" provoz, Race pro jízdu na okruhu s normálními supersport pneumatikami a Slick pro okruhovou jízdu na slickách.

Vzadu má HP4 novou pneumatiku 200/55 ZR 17, na níž je výkon přenášen za asistence kontroly trakce Dynamic Traction Control (DCT). V režimu Slick je DCT nastavitelná pro různé podmínky. Při rozjezdu se v režimu Slick navíc zapojuje v činnost systém Launch Control, usnadňující rozjezd a nejlepší možný přenos výkonu např. při startu závodu. Jezdec se tak může soustředit na práci se spojkou a nemusí tolik řešit plyn. Launch Control také omezuje kroutící moment motoru, pokud systém detekuje, že se přední kolo odlepuje od země. Zabraňuje tak sice efektnímu, ale z hlediska rychlosti neefektivnímu wheelie.

Na novém supersportu můžete řadit prakticky bez přerušení přenosu výkonu motoru na kolo, čímž se také dají na okruhu nahnat cenné desetinky.

Celou motorku doplňují vychytávky pro snížení hmotnosti, jako jsou nová kovaná kola, lehčí rozety, titanový výfuk aj. Dále byly doplněny funkce na přístrojovém panelu a upraven celkový vzhled motorky.


BMW HP4_001
BMW HP4_001
BMW HP4_002
BMW HP4_002
BMW HP4_003
BMW HP4_003
BMW HP4_004
BMW HP4_004
BMW HP4_005
BMW HP4_005
BMW HP4_006
BMW HP4_006
BMW HP4_007
BMW HP4_007

Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor