Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

BMW F 700GS a F 800GS

Redakce, 2.7.2012

BMW dle svých slov pokračuje v úspěšné kapitole motocyklů GS, a to s modely F 800GS a F 700GS.

U nás poměrně oblíbený a rozšířený model F 800GS byl dále vylepšen, avšak nejedná se o žádnou revoluci - jen lehký facelift (hlavně při bočním pohledu) a pár menších úprav. Tento stroj kombinuje dobré jízdní vlastnosti na silnici s velmi dobrou použitelností v terénu. Opravdovou novinkou je menší bráška F 700GS, jenž je více zaměřen na motocyklisty, kteří si tak moc mimo silnici netroufají. Má nižší sedlo, velmi hospodárný provoz a hodí se ke každodennímu použití.
Oba modely jsou standardně vybaveny ABS, na přání pak mohou být montovány systémy ASC (Automatic Stability Control, automatické řízení stability) a ESA (Electronic Suspension Adjustment, elektronické nastavení odpružení), o nichž se více dočtete níže. Oba stroje jsou poháněny řadovými, kapalinou chlazenými osmiventilovými dvouválci, u sedmistovky celkem pochopitelně s nižším výkonem, a mají šestistupňovou převodovku.

Nové prvky a vylepšení:

  • vylepšené a kompaktnější přepínače s lepší ergonomií
  • nová nádobka na brzdovou kapalinu
  • palubní deska s jiným designem "budíků" kvůli lepší čitelnosti a s větším počtem zobrazovaných informací
  • kouřové kryty blinkrů a zadního LED světla
  • upravený celkový design, nová barevná provedení
  • u F 800GS je k dispozici také verze se sníženými tlumiči - ve spojení s nižším sedlem ideální pro malé postavy
  • rozšířený sortiment doplňkové výbavy a příslušenství
  • pro cestovatele je tu zajímavý prvek příplatkové výbavy - úprava nastavení elektroniky motoru pro benzin 91 oktanů

Electronic Suspension Adjustment ESA
ESA umožňuje jezdci pohodlně nastavovat útlum zadního tlumiče pomocí tlačítka na řidítkách. Na výběr jsou režimy "Comfort", "Normal" a "Sport". Vlastnosti podvozku se uzpůsobí dle zvoleného režimu.

Automatic Stability Control ASC
Jedná se v podstatě jen o jiný název pro kontrolu trakce - zabránění prokluzu zadního kola.

 

ROZDÍLY MEZI MODELY

BMW F 800GS     BMW F 700GS
63 kW (85 k) při 7 500 ot., 83 Nm při 5 750 ot. 55 kW (75 k) při 7 300 ot., 77 Nm při 5 500 ot.
Obrácená přední vidlice Klasická přední vidlice
Progresivní pružina Plynová pružina
Drátová kola Litá kola
Přední kolo 21" Přední kolo 19"
Hliníková řidítka Ocelová řidítka
Výška sedla 880 / 850 mm Výška sedla 820 / 790 mm
Pohotovostní hmotnost 214 kg Pohotovostní hmotnost 209 kg

 


F 700GS_001
F 700GS_001
F 700GS_002
F 700GS_002
F 700GS_003
F 700GS_003
F 700GS_004
F 700GS_004
F 700GS_005
F 700GS_005
F 700GS_006
F 700GS_006
F 700GS_007
F 700GS_007
F 700GS_008
F 700GS_008
F 700GS_009
F 700GS_009
F 700GS_010
F 700GS_010
F 700GS_011
F 700GS_011
F 700GS_012
F 700GS_012
F 700GS_013
F 700GS_013
F 700GS_014
F 700GS_014
F 700GS_015
F 700GS_015
F 700GS_016
F 700GS_016
F 800GS a F 700GS
F 800GS a F 700GS
F 800GS_001
F 800GS_001
F 800GS_002
F 800GS_002
F 800GS_003
F 800GS_003
F 800GS_004
F 800GS_004
F 800GS_005
F 800GS_005
F 800GS_006
F 800GS_006
F 800GS_007
F 800GS_007
F 800GS_008
F 800GS_008
F 800GS_009
F 800GS_009
F 800GS_010
F 800GS_010
F 800GS_011
F 800GS_011
F 800GS_012
F 800GS_012
F 800GS_013
F 800GS_013
F 800GS_014
F 800GS_014
F 800GS_015
F 800GS_015
F 800GS_016
F 800GS_016
F 800GS_017
F 800GS_017
F 800GS_018
F 800GS_018
F 800GS_019
F 800GS_019

Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor